Polski ciężki tendrzak OKz32

Model kartonowy polskiej ciężkiej lokomotywy parowej serii OKz32 w skali 1:87 wykonany na podstawie planów, z kartonowych elementów wyciętych laserem, zaprojektowanych samodzielnie od podstaw. Model wykonany na bazie solidnego szkieletu kartonowego dopasowanego do fabrycznej mechaniki, następnie oklejonego brystolem. Charakterystyczne dla oryginału tej konstrukcji nitowane pokrycie, wykonane zostało poprzez wklejone w przygotowane laserowo otwory kulki do lutowania powierzchniowego BGA. Model z wykorzystaniem mechaniki seryjnego modelu lokomotywy BR95 firmy PIKO z silnikiem wyposażonym w koło zamachowe. Zainstalowany został dekoder sterowania cyfrowego firmy Lenz w wersji Silver Mini wraz z oświetleniem zbudowanym na bazie elementów firmy Kluba – mikrożarówek i mikrodiód. W tym celu powstał dodatkowo specjalny układ elektroniczny do zasilania mikrożarówek napięciem 1.5V. Detale wyposażenia parowozu pochodzą: z zaprojektowanych elementów wyciętych laserowo w kartonie (np. sprężarka), osprzęt metalowy (taki jak reflektory i bufory) od firmy Kluba, wyposażenie odlewane z żywic (prądnica, zawory bezpieczeństwa, prasy smarne) od firmy APM, użyte zostały także elementy fototrawione dobierane z zestawów firmy GPM dedykowanych dla innych modeli, elementy z innych seryjnych modeli (klapa dymnicy, podwozie) oraz dorabiane własnoręcznie z odpowiednio dobranych drutów mosiężnych. Model w całości malowany, wstępnie natryskowo farbą podkładową Motip, a następnie ręcznie farbami akrylowymi firm Pactra i Vallejo.

Polski ciężki tendrzak OKz32 Polski ciężki tendrzak OKz32

Model zajął II miejsce w kategorii A2 podczas IX Mistrzostw Polski Modeli Kolejowych w 2009 roku w Gdańsku z wynikiem 94,6 na 100 punktów.

Polski ciężki tendrzak OKz32